Hulpverlening

Hulpverlening en/of Pechhulp, wat kan ik verwachten?

Pech of een ongeval kan iedereen gebeuren, waar kun je op rekenen bij de gratis pechhulpdekking van de Europeesche.

Voor alle hulpverlening dien je, wanneer je hulp nodig hebt, eerst de Hulplijn + 31 (0)20 – 651 57 77 (24 uur per dag bereikbaar) te bellen om toestemming te vragen. Is niemand in staat om de Hulplijn te bellen? Dan vergoedt de maatschappij de schade toch. In dat geval krijg je maximaal de vergoeding die je zou hebben gekregen als de hulpverlening door SOS International zou zijn georganiseerd.

Daarnaast vergoedt de verzekeraar:

  • Kosten van verweer in een burgerlijk proces
  • Waarborgsom (een voorschot tot maximaal € 50.000,- per gebeurtenis)
  • Vervoer van jou en jouw motor, een eventuele aanhanger en de bagage naar een adres in Nederland
  • Kosten van een vervangende motor, scooter of personenauto tot de motor gerepareerd is
  • Kosten van invoer of vernietiging van de motor
  • Kosten voor het nasturen van vervangende onderdelen
  • Noodzakelijke kosten van hulp langs de weg als de motor niet verder kan rijden door pech
  • Extra verblijfskosten die je moet maken als je langer moet blijven omdat de motor niet binnen twee dagen te repareren is
  • Extra kosten voor het bergen, bewaken, stallen en vervoeren van de motor naar de dichtstbijzijnde herstelgarage
  • Kosten van een vervangende bestuurder
  • Kosten voor telefoongesprekken met de Europeesche Hulplijn.

alle voorwaarden motorverzekering