Triumph onoverwinnelijk?
Het motormerk Triumph is van oorsprong echt Brits. Het bedrijf is in de afgelopen jaren vaak gewisseld van bedrijfsnaam. Verschillende bedrijfsnamen waren S. Bettmann & Co, Triumph Engineering Co. Ltd en Racing Spares. Hieronder vertellen we over het ontstaan van Triumph motoren. Wil je een Triumph verzekeren? Bereken dan eerst even de premie:
Triumph verzekeren
Als je een Triumph in eigendom hebt, wil je deze motor goed verzekeren. Wij zijn gespecialiseerd in het verzekeren van motoren. Je kunt de premie voor je motor online berekenen op onze website, of vraag een vrijblijvende offerte aan. Wij hebben goede motorverzekeringen voor oldtimer motoren én nieuwere motoren.
Dekking Triumph verzekering
Je kunt kiezen voor de dekking WA, WA + beperkt Casco of WA + volledig Casco. Daarnaast zijn er aanvullende dekkingen mogelijk, zoals het meeverzekeren van vervangend vervoer. Je helm en kleding zijn voor maximaal € 1.000, – meeverzekerd bij Beperkt en Volledig Casco dekking.
Heb je vragen of hulp nodig bij de premieberekening van de motorverzekering? We helpen graag! Twijfel niet, maar bel of mail ons. Wij staan klaar om je te helpen.
De geschiedenis van Triumph
De oprichter van Triumph is Siegfried Bettmann. Hij emigreerde in 1885 naar het Verenigd Koninkrijk waarna hij in 1886 begon met de verkoop van fietsen onder de naam ‘Triumph’. In 1896 is de eerste fietsfabriek voor het bedrijf geopend in de geboorteplaats van Bettmann, Neurenberg. In de fietsfabriek werden niet alleen fietsen geproduceerd, maar ook schrijfmachines en sinds 1898 ook motorfietsen.
Triumph Motoren
De eerste Triumph motorfietsen waren niet origineel, maar werden gebouwd naar ontwerpen van andere fabrikanten. In feite waren dit verstevigde fietsframes waar vervolgens een motor was ingebouwd. Pas vanaf 1905 ging men zelf motorfietsen ontwerpen en bouwen. In 1907 werd daarom een grotere fabriek geopend.
Gloria
Toen de grotere fabriek open ging, werden er in de oude fabriek nog steeds motorfietsen geproduceerd maar wel onder een andere naam. Deze merknaam was Gloria. Gloria maakte destijds de wat goedkopere motorfietsen. Gloria had dan wel een eigen directie, maar was nog steeds eigendom van Triumph.
Triumph op het witte doek
Triumph motoren zie je best wel vaak terug in de films. In 2000 is de Triumph ingezet bij de populaire film “Mission Impossible 2” en in 1982 bij de film “an Officer and a Gentleman”.
1 reactie
Dat Triumph écht Brits is mag wel achterwege gelaten worden. De fietsjes worden inmiddels niet meer in Engeland gemaakt, maar in India